duminică, 4 mai 2014

Dialog cu un prieten



Un cititor a introdus urmatorul  comentariu pe blog: Va felicit si va cer scuze pentru urmatorul comentariu dar cred ca acest blog este la un asemenea nivel intelectual incat nu trebuie murdarit cu politica.Cu tot respectul.

Îi mulţumesc pentru cele două mesaje cuprinse în comentariul său.
In primul mesaj mă sfătuieşte să nu „întinez” caracteristica blogului care este definită de articole alcătuite preponderent din informaţii ştiinţifice din surse credibile, de notorietate şi cu unele considerente personale; şi deci să nu mai  includ între articole pe cele cu subiecte privind politica şi politicieni care, la noi, sunt de joasă speţă, colcăe de mitocănie, grosolănie şi impostură, sunt mizerabile şi „spurcă” orice cu care vin în contact.
Are dreptate.
 Am o singură „scuză”.
Sunt un intelectual român care respectă mult competenţa, profesionalismul, moralitatea, buna-credinţă, cinstea, corectitudinea, dreptatea, demnitatea şi buna educaţie. Acestor paradigme / principii privind comportamentul le-am fost fidel  în toate etapele vieţii mele şi mă revoltă că în prezent [includ  în acest prezent perioada ultimilor 24 de ani] ele sunt complet nesocotite. Ţara, cetăţenii României am ajuns într-o stare jalnică de decădere  morală şi materială determinată de „politica” practicată de mai marii noştrii. Şi astfel mi-am manifestat indignarea, scârba şi dispreţul, din când în când.
In această atitudine de frondă împotriva parvenitismului, imposturii şi incompetenţei mă sprijin şi pe cele susţinute de marele om care a fost Octavian Paler; dacă vă interesează, vizionaţi aici o parte a unui interviu dat de O. Paler.

Am greşit amestecând două teme complet incompatibile.
Al doilea mesaj este explicit favorabil subiectelor şi modului de abordare şi redare a preocupărilor mele. Imi crează  confort moral şi intelectual, care mă ajută să depăşesc mai uşor vicisitudinile vieţii, pentru care îi mulţumesc mult.
Sorin302

Un comentariu:

Anonim spunea...

Am citit cu placere listarile lunii aprilie si cred ca introducerea unor texte cu un alt continut decat cele privind subiecte stiintifice nu este deranjanta. Ba din contra, contureaza preocuparile si nelinistele dumneavoastra. Am vazut ca exista si alte opinii. Deaici si dezbaterea, din diversitate, din nuantare, din contrarii.
Apropos, gand la gand cu bucurie! E o perioada cand trebuie sa fim mandri ca suntem romani! Buna gluma, nu-i asa!? Reprezentati trebuie sa fim. Cu timpul poate si in folosul nostru, pana atunci fara folos. E un circuit implacabil, ca destinul. Atunci cum putem sa devenim mai optimisti? Cred ca e o problema de timp; pentru noi asa cum a fost si pana acum probabil cand va fi prea tarziu. Implinirea prin optimism este o ratare. Cand se termina inocenta, normal trebuie sa vina dezamagirea. Poti fi dezamagit fiind si optimist. Dezamagirea vine ca urmare a unor sperante neinplinite. Iar gandul ma duce la viata. Este ea unica? Imi pare rau sa cred ca asa e, e unica si esuata. Tineti-o tot asa! Mai dati-ne texte si pretexte.